loader

Найшвидша шведка.

Єва Хаканссон встановила рекорд швидкості за допомогою свого саморобного мотоцикла обтічної форми.

ВСЬОМУ ВИНОЮ ГЕНИ

Єва Хаканссон любить конструювати повністю нові транспортні засоби і брати на них участь у перегонах. Напевно, позначаються її гени. Єва виросла в Швеції, своїй рідній країні, з батьком, який вечорами возився з мотоциклами, а на вихідних брав на них участь у перегонах. Його механіком була мати Єви. Зовсім не дивно, що життя Єви з найменших років пов'язане з гоночною трасою.

«Мій батько був інженером і мотоциклістом-переможцем. По суті, його любов до науки і мотоциклів передалася мені у спадок", - розповідає 35-річна жінка, яка зараз живе у США. "Я виросла в його майстерні. Він навчив мене не боятися забруднити руки. Батько також наполягав, щоб я розробила власний автомобіль і мотоцикл. У 2007 році ми разом перебудували звичайний мотоцикл на електричний. З тих пір я закохалася в електромобілі».

«
Електромобіль – це як шоколад без калорій.
Єва Хаканссон
»

ПОВНИЙ ЗАРЯД

Разом з батьком вони сконструювали мотоцикл, який назвали ElectroCat, тобто "ЕлектроКіт". У січні 2008 року він став першим електромотоциклом, зареєстрованим у Швеції. Незабаром після цього її запросили представити свого "ЕлектроКота" шведському парламенту та виступити з промовою про переваги електромобілів.

"Напевно, мотоцикл вперше побував у будівлі парламенту. Спочатку охоронці з підозрілістю поставилися до мотоциклу, але заспокоїлися, коли виявили, що в ньому немає пального. На щастя, мотоцикл помістився у ліфт. Його доставили в будівлю парламенту за день до того через чорний хід. Я наче знімалася у фільмі про Джеймса Бонда".

У 2008 році Єва видала першу книжку: "Hybridbilen – framtiden är redan här". Переклад для тих, хто не сильний у шведській мові: "Гібридний транспортний засіб – майбутнє вже почалося". Книга, як і Єва, випередила свій час. Під час вивчення матеріалів вона дізналася про найшвидший електромобіль у світі - гоночний дрегстер KillaCycle. Вона зв'язалася з його власником Біллом Дьюбом, який дозволив їй використовувати у книзі фотографію його мотоцикла.

Доленосна зустріч. Влітку 2009 року Єва Хаканссон і Білл Дьюб одружилися. "Напевно, це була найбільш божевільне весілля десятиліття, але воно цього варте. Під прислів'я "Коли анод зустрічається з катодом, можуть полетіти іскри" ми обмінялися обручками, виготовленими з непровідного керамічного матеріалу. У якості весільної каплиці використовувався прототип електричного фургона для доставки. Я під'їхала на своєму ЕлектроКоті, а Білл – на електромотоциклі".

ШВИДКИЙ І БЕЗПЕЧНИЙ ДЛЯ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Після весілля вони не зменшили швидкість. Єва встановила нові рекорди у дрег-перегонах на KillaCycle, мотоциклі Дьюба. Проте закохані прийняли спільне рішення: їм потрібно було змінити підхід, щоб поділитися своєю пристрастю до електромобілів з іншими людьми. Була поставлена чітка мета: Єва Хаканссон хотіла стати найшвидшою мотогонщицею в світі.

"Спочатку ми в цьому нічого не тямили, адже ніколи раніше не конструювали мотоцикл обтічної форми", - згадує Єва з посмішкою. "Ми думали, що впораємося за шість місяців і витратимо 10 000 доларів. Робота тривала у десять разів довше, та й інвестиції в проект теж зросли в десять разів. Але це того варте. Мотоцикл обтічної форми KillaJoule перевершив всі наші найсміливіші очікування".

Кілька років минуло в атмосфері напруженої роботи. Закохані працювали на повну зміну та паралельно вчилися. Вечорами та у вихідні у вільний час вони конструювали, модифікували, налаштовували та готували свій KillaJoule. Вони також брали участь у гонках, щоб звернути увагу громадськості на екологічні переваги мотоциклів, що працюють від батарей.

Досвід роботи інженерами значно прискорював модифікацію та модернізацію технологій використання батарей. Єва і Білл створили коляску для мотоцикла, а під час розробки трансмісії модифікували допотопні двигуни постійного струму у двигуни змінного струму, щоб не відставати від сучасних тенденцій. Стати найшвидшою мотогонщицею в світі? У той час ця мрія здавалася недосяжною.

"У мене виникає непереборне бажання робити щось абсолютно нове", - пояснює Єва. "Мені подобається реалізувати весь потенціал технологій і перевірити свої здібності, так би мовити, на межі. Я перфекціоністка. Щоб досягти поставленої мети, потрібно наполегливо працювати кожен день. Бажання повинне бути настільки сильним, щоб ви навіть не подумали здаватися. Мені подобається конструювати більше, ніж їздити. Це важливо, тому що ми проводимо 360 днів на рік у майстерні і тільки п'ять днів на гоночній трасі".

У ПОГОНІ ЗА РЕКОРДАМИ

У 2014 році на озері Бонневілль Єва Хаканссон встановила новий офіційний рекорд швидкості для мотогонщиці, який дорівнює 387,411 км/год (240,726 милі на годину). Через два тижні вона повернулася на озеро Бонневілль і уважно проаналізувала дані, записані мотоциклом. Таким чином, вона з'ясувала, що він може в теорії розвинути швидкість у 426 км/год (265 миль на годину), що всього на 1 милю на годину менше поточного неофіційного рекорду, встановленого в аеропорту у Великобританії на мотоциклі, що працює на пальному.

"Я повернулася на гоночну трасу та вирішила вичавити з мотоцикла все", - згадує Єва. "Спідометр показав швидкість 259 миль на годину, але для мене цього було недостатньо. Це пов'язано з тим, що передні шини збільшуються у міру підвищення швидкості, спотворюючи значення на спідометрі. Я не знала величини похибки. Коли люди, які вимірювали час, повідомили, що ми розвинули швидкість у 434,883 км/год (270,224 милі на годину), я стала найшвидшою мотогонщицею у світі. Зараз ми не можемо зупинитися, адже майже досягли позначки у 483 км/год (300 миль на годину)".

НА МАКСИМАЛЬНІЙ ШВИДКОСТІ У БЕЗХМАРНЕ МАЙБУТНЄ

У серпні Єва знову перевірить себе і KillaJoule на швидкісних випробуваннях на озері Бонневілль у надії встановити новий рекорд. "Прихований екоактівізм" – ось як вона назвала свою стратегію, яка полягає у використанні швидкості для реалізації всього потенціалу двигунів, що працюють на батареях. Ще одна місія Єви Хаканссон – довести, що жінки можуть бути надзвичайно успішними інженерами. Вона пишається тим, що продовжила справу свого батька, якому завдячує своїми знаннями і навичками. "Якщо у мене виникає хитра інженерна проблема, я дзвоню йому за порадою. Він навчив мене дуже багато чому. Саме завдяки йому я ставлю рекорди на транспортному засобі, який сама сконструювала".

ІСТОРІЇ, ЯКІ МОЖУТЬ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Зустріч з друзями, на вищому рівні.

Зустріч з друзями, на вищому рівні.

Фестиваль BMW Motorrad Days 2019.
ДІЗНАТИСЬ БІЛЬШЕ
Я полюю за емоціями.

Я полюю за емоціями.

Исаак Джонстон отправляется в путь, движимый любопытством и энтузиазмом.
ДІЗНАТИСЬ БІЛЬШЕ

МОТОЦИКЛИ, ЯКІ МОЖУТЬ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

C 400 GT

C 400 GT

Urban Mobility
ДІЗНАТИСЬ БІЛЬШЕ
C 400 X

C 400 X

Urban Mobility
ДІЗНАТИСЬ БІЛЬШЕ