«У новому S 1000 R ми спробували зберегти всі позитивні якості його попередника, але також врахували побажання преси та користувачів, накопичені за час виробництва моделі. Команда розробників постаралася максимально використовувати всі переваги, забезпечені новою платформою».
Ральф Меллекен, керівник проекту S 1000 R
Новий родстер побудований на основі супербайка S 1000 RR. Близьку спорідненість з RR не приховується - мотоцикл зберіг безліч дизайнерських і більшість інноваційних технічних рішень донора агрегатів. Управління живленням двигуна спортбайка було оптимізовано для підвищення віддачі в зоні малих і середніх оборотів. Він розвиває 165 к.с. і володіє плавним графіком робочого моменту, що дозволяє впевнено прискорюватися на будь-якій передачі. Гарну динаміку також забезпечує невелика вага - 199 кг (DIN). Електронні системи гальм ABS Pro і контролю тяги DTC, а також повністю світлодіодна світлотехніка встановлюються в базовому оснащенні і задають тренд в сегменті динамічних нейкед.
Новий двигун розроблений на основі останнього покоління S 1000 RR і важить на п'ять кілограмів менше попередника. У ньому змінені передавальні числа, оптимізована віддача в зоні середніх оборотів. Система контролю гальмуванням двигуном (MSR) - додаткове обладнання.
Чотирициліндровий рядний мотор, запозичений з невеликими доробками від S 1000 RR, розвиває 121 кВт (165 к.с.) при 11 000 об/хв. Максимальний крутний момент - 114 Н · м у 9 250 об/хв. Робочий діапазон розширений, графік моменту став рівним і плоским, що зробило характер мотора більш плавним і гармонійним з точки зору цивільного застосування. Для зниження рівня шуму і скорочення витрати палива, а також для зменшення обертів двигуна на крейсерських швидкостях на автомагістралях у четвертій, п'ятій і шостій передачі тепер вищі передавальні відносини. На додаток до більш м'якого зчепленню з системами зворотного пробуксовки і відцентрового дожима пакета дисків на високих оборотах мотора, S 1000 R тепер може бути дообладнуваний опцією контролю гальмуванням двигуном (MSR). Ця система перешкоджає блокуванню і зриву заднього колеса при різкому закритті дросельної заслінки на вході в поворот.
Зовсім нове, більш легке шасі на основі S 1000 RR з рамою оптимізованої жорсткості, гоночним заднім маятником і поліпшеною ергономікою.
Точно так же, як весь мотоцикл, шасі було піддано значного скорочення маси. Рама і маятник задньої підвіски запозичені у S 1000 RR і стали значно легше, ніж у попередньої моделі. Двигун включений в силову структуру, вносячи свою лепту у створення жорсткого каркаса мотоцикла. Нова компактна і вузька рама забезпечує ергономічні переваги: ширина мотоцикла в області контакту стегон і колін водія з ним зменшена, що робить позу за кермом комфортніше і спрощує пересування по сидінню в поворотах на треку. Регульовані містки кріплення керма до положень 0 мм і +10 мм вильоту дозволяють водієві підібрати зручну позу. Крім того, як аксесуар доступні 10-міліметрові проставки, що збільшують висоту керма.
Моноамортизатор маятника задньої підвіски кріпиться не безпосередньо до рами і маятнику, а через складну систему важелів, що має прогресивну характеристику ходу. Система тепер розташована значно далі від осі маятника і самого двигуна. Це перешкоджає нагріву амортизатора і гарантує більш стабільне температурна поведінка і незмінність характеристик демпфірування. У поєднанні з легким і жорстким маятником, запозиченим у спортбайка, це забезпечує впевнене зчеплення задньої шини з асфальтом і більш низький знос шин.
Три режими управління двигуном, регулювання тягового зусилля (DTC) і ABS Pro - штатна комплектація. Додатково можна встановити систему Riding Modes Pro з режимом Dynamic Pro, системою контролю гальмування двигуном MSR, динамічним гальмом DBC і Power Wheelie.
Новий S 1000 R в базовій комплектації обладнаний системою контролю тяги DTC, а також системою ABS Pro, зав'язаною на новий шестіосевой датчик прискорення і дозволяє гальмувати в повороті. Три режиму руху Rain, Road і Dynamic перемикають характер відгуку мотора на поворот ручки «газу», а також ступінь втручання систем ABS і DTC в управління гальмуванням і тягою двигуна. Повністю настроюється режим Dynamic Pro доступний в складі додаткового пакета опцій Riding Modes Pro. Також туди входять система контролю гальмуванням двигуном MSR, керуюча швидкістю падіння оборотів мотора при різкому закритті ручки «газу», і настроюється контроль відриву переднього колеса від асфальту при прискоренні Power Wheelie.
Багатофункціональна приладова панель з 6,5-дюймовим екраном TFT - яскрава, контрастна і максимально інформативна.
Приладова панель нового S 1000 R також була запозичена від S 1000 RR. Акцент був зроблений на поліпшення читаності і збільшенні обсягу інформації, що відображається. Екран відрізняється чіткою і контрастною картинкою. Завдяки датчику освітленості він добре видно при яскравому сонці, в сутінках і не сліпить при їзді в темряві. Водій може вибрати між декількома режимами відображення інформації. Основний дорожній екран, наприклад, надає всю звичну інформацію для звичайної їзди, спортивний екран показує кути нахилу мотоцикла, швидкість уповільнення і параметри трекшн-контролю. Сполучення зі смартфоном по протоколу Bluetooth для відображення на приладовій панелі мультимедійної інформації та підказок навігації з встановленої на телефоні спеціальної програми - теж штатна функція. Управління режимами відображення інформації на приладовій панелі покладено на зручний мультіконтроллером на лівій рукоятці керма. Додатковий пакет M package відкриває гоночний режим дисплея з великим тахометром і інформацією про час проходження кола.
Нова передня світлодіодна фара і світлодіодні покажчики поворотів. Передня фара Headlight Pro з адаптивною підсвіткою внутрішнього узбіччя в поворотах і денним ходовим вогнем - додаткове обладнання.
Всі світлові прилади нового S 1000 R засновані на сучасній технології LED. Передня фара оснащена яскравими світлодіодами габаритів, ближнього і дальнього світла. Передні покажчики поворотів теж світлодіодні, вони встановлені близько до пір'я вилки і не страждають при падіннях мотоцикла. Задні покажчики поворотів були взяті з S 1000 RR - вони поєднують в собі також функції габаритів і стоп-сигналів. У версії Headlight Pro в основний фарі є додаткові секції підсвічування внутрішнього узбіччя повороту, що включаються при нахилі мотоцикла, а також денний ходової вогонь (DRL) з датчиком освітленості, який включається днем і автоматично перемикає на ближнє світло ввечері або при заїзді в тунель. Ці функції роблять їзду безпечніше і зручніше.
Новий динамічний дизайн в привабливих базових кольорах і дві додаткові стилістичні опції.
Новий S 1000 R використовує колірні рішення від його суперспортивного колеги S 1000 RR, але з посиленням рис характеру динамічного родстера. Візуально виділена чітка діагональна лінія від кінчика хвостового обтічника до осі переднього колеса - це стилістична домінанта в образі мотоцикла. Нові пластикові бічні панелі в формі літери R підкреслюють її і формують образ швидкого нейкед. На додаток двом до базових кольорів - сірого та гоночному червоному - доступні як додаткове обладнання забарвлення «Триколор» і опції Style Sport і M package.
Основні особливості нового BMW S 1000 R:
• На 5 кг легше: новий 4-циліндровий рядний двигун побудований на базі S 1000 RR останнього покоління з оптимізованим крутним моментом для цивільної експлуатації, а також новими передавальними числами 4-5-6 передач.
• Найлегший родстер в своєму класі: вага зменшений на 6,5 кг - до 199 кг (DIN) або 202 кг з пакетами Comfort і Dynamic. Пакет M package зменшує вагу транспортного засобу ще на 4,8 кг (ще мінус 2 кг з кованими колесами або мінус 3,7 кг з колесами з вуглеволокна).
• Висока потужність і крутний момент: 121 кВт (165 к.с.) при 11 000 об/хв і 114 Н · м у 9 250 об/хв.
• Не менш 90 Н · м крутного моменту доступно в діапазоні від 5 500 до 12 000 об/хв. Більше 80 Н · м доступно з 3 000 об/хв.
• Положиста і плавна крива крутного моменту: максимально широкий робочий діапазон двигуна.
• Нова легка і жорстка рама, що включає двигун в свою силову структуру.
• Значно поліпшена ергономіка завдяки зменшенню ширини рами в області колін водія.
• Задній маятник і підвіски запозичені у гоночного мотоцикла і забезпечують відмінну керованість і чіткі реакції при відпрацюванні нерівностей дороги.
• Нова легка вихлопна система, відповідна екологічним нормам EU5.
• Новий шестиосьовий датчик прискорень, на свідчення якого спираються системи ABS і контролю тяги на задньому колесі.
• Система ABS Pro, що дозволяє гальмувати в поворотах на нахиленому мотоциклі, входить в список стандартного устаткування. Режим Rain з плавно збільшується гальмівним зусиллям дозволяє повністю виключити блокування коліс при їзді по слизькому дорожньому покриттю.
• Штатна система управління тягою Dynamic Traction Control (DTC), що прийшла з чемпіонату Світового супербайка (WSBK), на будь-яких покриттях гарантує рівне і потужне прискорення без прослизання заднього колеса.
• Три їздових режиму Rain, Road і Dynamic в штатній комплектації.
• Обмежувач відриву переднього колеса від асфальту (DTC Wheelie function) - базове оснащення.
• Опціональний пакет Riding Modes Pro з додатковим налаштованим режимом Dynamic Pro, а також налаштованим режимами контролю відриву переднього колеса від асфальту і гальмування двигуном, системою контролю тяги (MSR), системою старту Launch Control, обмежувачем швидкості на пітлейне і просунутим асистентом старту в гору Hillstart Control Pro.
• Асистент старту в гору Hillstart Control в базовій комплектації.
• Опціональний двосторонній квікшіфтер Shift Assistant Pro.
• Нова приладова панель з діагоналлю 6,5 дюйма. Чіткий і контрастний екран TFT з перемикаючимися екранними темами (дорога, спорт, трек) і можливістю сполучення зі смартфоном для відображення мультимедійної і навігаційної інформації.
• Нова повністю світлодіодна фара головного світла.
• Адаптивне підсвічування внутрішнього узбіччя в повороті і яскравий ДХО в опціональному пакеті Headlight Pro.
• Оновлені елементи пластикового обважування, що надають мотоциклу зухвалий і стрімкий вигляд.
• Привабливі базові кольори і два опціональних стилістичних пакета Style Sport і M package.
• Нові аксесуари у фірмовому каталозі BMW Motorrad Accessories - корисні додатки і стилістично складені набори тюнінгу M package, Carbon package і Milled Parts.